2009-05-08

Nödigt?

Ja, Debaser är ju schyst ställe. Toaletterna har bra genomflöde för killarna men tjejernas fungerar väl sådär under högtryck. Till och med Malmös poliser vet om att det går att kissa där, man blev lite orolig när det stod 2 piketbussar utanför när vi skulle på konsert. "Vad tusan har hänt nu?!"... men de var bara lite nödiga. Tror jag har någon till på detta tema, ska bara få till den.

Jag har kommit fram till att det inte är riktigt bra att blogga alltid. Konversationerna man har med sina vänner blir ju lite sådär. "Jo... jag har skaffat nya linser och är skitnöjd!" varpå man får svaret "Jo jag läste det". Man tappar liksom flytet i konversationen om det alltid blir "jo jag vet" :P

Appropå linser just så tror jag att konkurransen från att köpa dessa över nätet faktiskt har hjälpt till. Annars när jag försökt skaffa nya linser/glasögon så har det alltid varit "jooo.. vi har tid om 2 veckor" och sedan får man vänta ytterligare 1-2 veckor på att få skiten. Nu så fick jag tid, undersökning för båda samt alla linser på samma dag. Tillgänglighet är inte att underskatta. Sedan vet man ju inte riktigt hur lönsamheten för optikerna blir men jag antar att kostnader för att skicka och hålla linser gått ner avsevärt så det kanske går på ett ut för dem?

Vad har jag mer funderat över? Joo.. I och med att man är ledig så har det blivit ett par svängar extra på systembolaget här i stan, det har inte hjälpt att man fått i uppgift att handla till andra också. Min fråga är ju, på Casion så har de system som identifierar en för att kunna plocka upp på spelmissbruk och antagligen pengatvättning. Varför har man inget liknande på bolaget? Visst jag hade suttit i något jäkla register som langare vid det här laget men det kanske det hade varit värt? Någon som vet varför? Intrigitet? Alla ska få bli alkisar om de vill... faaast, varför har vi då monopol? OK, motbok kanske inte var så lysande men det är inte riktigt vad jag undrar över. Tänkte skriva "ute efter" men jag vet inte om jag vill ha det egentligen :)

Nä om man ska fixa lite till och sen ner till Presis?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bolaget sparar infon om vad alla handlar. Dom har koll på dig.
/p-i

Alex sa...

fan va bra. För om man då glömmer vad man brukar handla så kan de bara hjälpa en ta fram en favorit ;)

Mr Klajt sa...

Nästa nättjänst, "du verkar tycka om Kungen öl, idag kan du handla en pall och få en flaska whiskey på köpet i bordershop!"