2009-05-06

Långhelg

Så fick man lärt sig ett nytt visdomsord i helgen. Var upp i Karlstad och hade en väldigt trevlig helg. Härlig natur och mycket trevligt sällskap. Dialekten där uppe är något som jag har svårt att ta på allvar. Antagligen säger de det samma om skånska men jag lider antagligen inte lika mycket av det som tex en 2 meter 130 kilos vakt som ska hålla ordning.

Har fått till ett par strippar till och det borde kunna bli åtminstonde en till om jag bara lyckas få ihop den, så det borde komma mer här ganska snart.

Vädret har vänt tyvärr, inte lika kul att vara arbetsbefriad nu... men det fungerar fortfarande. Att det ska vara så lätt att fylla dagarna. Leta jobb, skicka ansökningar, städa, äta, träffa folk, gå på konserter, hjälpa syrran med David, TW, MW, rita, läsa... . Ser med spänning fram till dagens lunch i allfall, håller tummarna.

Och mellan skrivandet så läser jag det här, tack och lov att jag vet att Thea är hemma!
Nä jag kommer inte på så mycket mer vettigt (som om det innan varit) att skriva just nu så jag får återkomma med nya tag senare...

[Edit] Det är alltså ingen av mina chefer genom tiderna som behöver ta åt sig ;) ... däremot kanske det finns andra chefer jag hört om som borde?

Inga kommentarer: