2009-05-07

Det ser bra ut!

100:ade inlägget är detta!! Det finns alltså 100 strippar att läsa på bloggen nu! (om inte bilder plockats bort... har inte koll hur det fungerar). Borde man ju fira på något sätt, kanske med middag hos en vän ikväll och fest imorgon med fd kollegor/vänner?
Kom inte på någon riktigt dålig ordvits när jag behövde till denna stripp, tror de ligger i någon del av hjärnan som bara aktiveras slumpmässigt vid viss odefinierad input. Fick bli som det blev, som så ofta förr. Kände att det var på ovanstående sätt när jag vaknade trött på luftmadrass i sommarstuga och det snackades skit om kvällen innan.
För er som känner mig så kanske det förklarar en del av mina dåliga skämt som trillar ur ibland. :)

Vad är det då som ser bra ut? Är det jobbfronten? Jodå, den är OK och känns inte allt för hopplös, men nej det är inte det. Är det vädret? Såklart inte, det är ju skit nu igen. Det är mina nya linser! Helt plötsligt (tja, kankse inte så plötsligt jag var trots allt inne hos en optiker i 20 minuter och fick undersökning mm) så ser jag bra igen. Kanske slipper jag sitta och fråga vad det står på skylten när man är ute och kör eller sitta och kisa och undra "är det xxxx som går på andra sidan gatan?". Nu är det bara nya glasögon också, men där kommer det in att man måste hitta ett par snygga bågar. Som att shoppa kläder fast mycket värre, glasögonen sitter ju precis där folk kollar på en, alla ser dem.
[Edit] Kan ju nämna att när jag fått linserna så hade det slutat regna och det sprack upp så man såg lite blå himmel. Undrar om det inte mojnade lite också... det såg helt enkelt rätt bra ut :)

Ska sätta mig och läsa fram till lunch tror jag och sen komma ut och gå lite. Aldrig fel att röra sig lite under dagen också.

Jag lämnar er med en Gammal klassiker, spola fram till 7:19. Slutklämmen "Ja, det får vi verkligen hoppas, men det är svårt att säga i förväg." gillar jag, ja se sista avsnittet med Chris de Kök och avgör själva. Farligt att kolla upp saker på nätet, helt plötsligt har man lagt 20 min på att kolla gamla Varanteater skämt. Attans!

"Kvällens avsnitt handlade alltså om att farbror rutten banan ringde ända från Afrika!"

1 kommentar:

Anna sa...

Gratulerar till hundrade inlägget. :-) Ser fram emot några hundra till och ännu fler dåliga ordvitsar...
Kram Anna