2007-05-11

Svunna tider

Jag vet inte hur alvarligt man ska ta detta men lite skoj tyckte jag det var... i allafall när man sitter och snackar skit. Vilket inte är så ovanligt. Men nog är det väl så att om det blir oönskad graviditet så är det nog fler i 30 + som mer seriöst överväger att behålla barnet än när man är 16-18?

Var ute och tog "en" öl efter jobbet i onsdags, härligt att komma ut mitt i veckan så att man blir riktigt trött dagen efter på jobbet. Höjdpunkter? Tjejen som tränger sig fram till baren, blir påpekad av mr P att "hallå där!", varpå hon tar upp sitt polis leg och säger något åt hållet "vill du fortfarande klaga?". Nåja, sedan fick hon svara på frågor om varför hon inte kastade ut alkisen brevid som inte kunnde sitta still (kommer till honom igen), vad hon (polisen) gjorde om mr P fick inbrott i sin lägenhet osv. Drar man fram sitt leg så är man i tjänst så då får man svara på dumma frågor.

Alkisen då? Jodå, elektriker från .. Kalmar?.. vem fan vet, uppåtlandet. Han och hans arbetsgivare var ute på stan efter jobbet och drack hejdlöst. Vi försökte hinna ifatt men lyckades inte riktigt tror jag. Kul att en byggjobbare i 45 års åldern sitter på en pub i skåne och frågar efter Frida "Dunka mig gul och blå". Internet är ett fantastiskt sätt att sprida information på.

Tvätten i tvättmaskinen och snart en whiskey i min hand!

Inga kommentarer: