2006-09-05

FUSK!


Ja det blir tyvärr lite fusk i början, gamla serier och inte nya. Men alla har ju inte sett dessa. De skickades in till Metro för serietävlingen som gick under 2005, vann inte, kom inte med... fick ingen respons alls. Gissningsvis för att det finns tusentals liknande serier med samma tema och jag lägger ner mindre tid på ritandet och... ja de är lite grova ibland.

Förhoppningen är att jag ska komma igång på det här sättet i allfall, göra lite rutin och få upp motivationen. Får se hur det går :)

2 kommentarer:

Josef Nedstam sa...

Varför skriver jag en kommentar på varje bloggpost nu inom samma timme? Vaknade på kontorssoffan som vanligt, 5 timmars sömn, kunde inte somna om. Och är jävligt sentimental för jag ska lämna detta runda, runda land. Men jag gillar din bloggstajl! Förlåt att jag glömde av din blogg ett tag, den har ju en idé. Min kommer ju dö såfort jag kommer hem till vardagen, får hitta på en ny, på ett nytt ämne. Men en sån enkel grej som strips (ok, inte så enkelt att göra strips, men idén med att ha dem på varje bloggpost är ju vacker i sin enkelhet) gör att bloggen överlever i vått och torrt. Tösabiten min, hon har "varje dag har sin egen trudelutt" så hon lägger upp en strof eller två från en låt som passar dagens sinnesstämning. Samma enkla, vackra idé. Vad ska jag göra när jag kommer hem till det gamla landet och inte har Cambodia Daily att få inspiration från? Sorry, en metabloggkommentar

Josef Nedstam sa...

Så vad kallas då en kommentar om hur man skriver kommentarer om hur man skriver en blogg? Detta kan väl klassificeras som en sådan? En metabloggmetakommentar?