2006-11-29

Stryk?

Man får väl vara glad att man aldrig åkt på stryk när man varit ute på stan. Det har väl varit relativt nära någon gång men aldrig så att man inte kommit därifrån. Finns ju alltid risken att man åker på smäll för att man är för full någon gång... men jag hoppas jag klarar mig (menar jag från att bli för full eller för att åka på smäll när jag är det?)

Bita sig i tungan är väl något som man får vara duktig på, ibland är man väldigt nära att vräka ur sig något som man inte borde. Har även kommit på att jag sagt något åt hållet "ska ni dricka den ölen här" till några som precis beställt i baren... vad jag var ute efter var om jag skulle komma fram strax eller om jag behövde tränga mig. Lät dock som "ska inte ni ta och sticka härifrån nu?" med lagom drypande tonläge. När jag kom på mig själv så försökte jag bättra på det med något. Blev något åt hållet "nej jag menar .. alltså ska ni flytta på er?" , vilket inte var mycket bättre. Sedan höll jag käften och väntade på att det uppstod en lucka i baren.

Har för mig att jag kom på iden till strippen på flyget till Peru för något år sedan. Var någon stor korkad kille som hade väldigt svårt med något som var väldigt enkelt. Förstökte först påkalla uppmärksamhet för att hjälpa honom men insåg snabbt att han inte skulle klara av både att fälla upp stolen (eller vad det var) och samtidigt lyssna på någon annan utan att ha sönder något. Så han fick lista ut det själv.. samt förhoppningsvis inse att världen kan vara rätt komplicerad ibland.

Inga kommentarer: