2007-03-14

Självinsikt

Hemma från jobbet och det är ljust ute! Sett tussilago och annat som tyder på att det kanske inte är mitt i vintern längre (måste skissa ner serie om den depprimerande tiden innan också snart).

Funderade häromdagen på om det är för att våra sinnen inte riktigt hängt med hjärnans utveckling som vi håller på att droga oss. Det räcker inte riktigt att sitta och titta på den fantastiska naturen och allt som händer omkring oss, vi får inte riktigt in allt vi behöver genom syn, lukt och hörsel. Vi tenderar ju att behöva söka rusher för att känna att vi lever, och det görs på lite olika sätt. Och ibland så blir det även att vi drogar oss för att dämpa hjärnan så att vi inte behöver så mycket input. Har ju någon gammal dålig strip om det också någonstans.

* edit *
Man får starta en ny intelligent design våg fast man säger att det är genernas kollektiva medvetande som styr designen. Och att de helt enkelt tyckte att "nä fan, nu pallar jag inte med de här komplexa sinnena längre, det får bli morfin rätt in i hjärnan istället!". Och så gick det som det gick. Lathet styr världen :)
* end edit *

Fick konstaterat att jag kört runt med körförbud i nästan ett år eftersom jag inte registrerade min dragkrok (som redan då suttit på ett år). Eller som besiktningsmannen knappade in det, dubbelkontroll. Skulle man kanske sätta in i bilen. Sätta upp körskola och se till att man tar en lektion till jobbet på andra sidan stan och en tillbaks.

2 kommentarer:

Josef Nedstam sa...

Inte lätt köra lagligt längre. Sen nya regler i somras får jag inte ta mer än en passagerare...

Alex sa...

men visst kan man fortfarande njuta av den vackra naturen och annat fast man dricker en flaska vin eller några pilsner. En romantisk picknick i en skogsglänta eller vid en sjö blir bara bättre med lite vin :)
Det är ju gott med droger! Och nog fan kan man bli mer dramatisk och inspirerad då också.