2007-02-18

Vår i luften och mode

Härligt att det kändes som lite vår i luften idag. Man ser fram emot öl på uteserveringar, bada i havet, segelflyg, semester och festivaler. Kommentaren "Kidsen ligger i drivor" kommer för övrigt från Jonas när han dyker upp på Paddys någon kväll på malmöfestivalen då han förvånats över alla ungdomar som driver runt... nu ett klassiskt uttryck i vissa kretsar. Jag måste försöka få ritat ner lite serier till, har bara en kvar som ligger färdig på datorn.

Nåja, en annan sak som jag till min förskräckelse upptäckte var att en låt som heter "karatefylla" ligger 1:a på någon sorts hitlista som visades på tv idag. Någon, som för mig liknar, stockholms brat som hört ett nytt ord som låter häftigt som det ska göras låt på. Huga, hade man lyssnat på sådant skit, ungefär som Boten Anna* och skivor som heter "lol", så hade man åkt på stryk på sin tid. Men jag tror ju att Basshunter visat dagens musik mode vägen, ungefär som rosa skjorta, säger media och coola killen att det är inne så kan alla lyssna/ ha på sig det utan att bli mobbad. Kommer vilken kille som helst på skolan och säger att han hört en häftig låt om script som kör på en chat sida på internet hur hade det tagits? Jag har fortfarande lite svårt ibland att ha mössa, för på min tid var det helt ute.. nu har alla det, ju värre de ser ut desto häftigare. Mode kan ju inte bara vara något snyggt, det måste sticka ut. Samma med musik antar jag. Men jag kanske bara börjar bli gammal. Man får trots allt beundra att de bara skiter i hur illa det låter och kör på, fast är det pengar som är drivkraften bara så kanske det inte är så beundransvärt. Kul att tonåringar tar till sig uttryck som uppfanns av nördar som idag är skäggiga gubbar som sitter och kör linux servrar på universitet lite överallt i världen (de var väl det då också för den delen :)

Var försöker jag komma, jo frågan är om dessa låtar kommer bli denna tids MC Hammer och Vanilla Ice när man tittar tillbaks om 15-20 år?

*) Karatefylla var dock sju resor värre än boten Anna... Just De klarade av att rappa på svenska men det var ju för att de hade glimten i ögat. Upp med huvan så ser du gansta ut även om du kommer från Lidingö... Ryser.

"It's Hammer time! Break it down!"

Inga kommentarer: