2007-02-21

Jul

Vad fan hände med vårlukten i luften och känslorna som den väckte i helgen?! Jag gillar inte skiten som blåser omkring idag... kan inte det falla på alla som vill åka skidor istället? Fick chansen att publicera den ovanstående serien innan det blev för sent i allfall. Sann historia, med den lilla addition att i verkligeheten så skickade jag kort för att få lite beröm också.

Man kanske ska rita lite mer nördiga serier också? Min kommentar vid fikabordet idag angående att i PC världen så får man mer och mer HW kraft men mjukvaran tar de inte och föbättrar. Debatten kom upp i och med avslöjandet av "bluffen" om batteri tid för mobiltelefoner. I allfall, hårdvaruföretagen har väl gått till mjukvarutillverkarna och sagt, "Kan ni inte göra mjukvara som kräver massor av processorkraft och ny hårdvara?" varpå mjukvarutillverkarna svarat "jamen vista kan vi göra det". Blir det nördigare än så?

Nu när jag kommit igång och rita lite igen kanske jag borde lägga mer tid på att faktiskt rita snyggt och fint, inte nöja mig när jag fått ner poängen på pappret bara? Får fundera på det, kanske dubbla storleken på det man ritar för att kunna klämma in mer detaljer osv.
Får se hur det går med den tanken, kanske som de flesta som gått före den... förlorade.

2 kommentarer:

Alex sa...

Jag gillar ju att dina serier är lite "slarviga". Ger dom en viss charm, men ös gärna upp en mer bearbetad :) Kan ju vara kul och se skillnaden.

Alex sa...

Jag gillar iofs. dina serier just för att dom är lite "slarviga", men att se dom i annat skick är ju kanske skoj - så hiva upp en mer bearbetad :)