2015-01-23

Stubben

Det är ju inte så att jag lagt upp någon ny stripp på länge direkt. Frågan är om jag ska plocka upp det igen. Just nu går min rit-tid till att pilla med min och min kompis app, Stubben / The Stub. Som är en interaktiv saga för 3-6 åringar på iPad.

Länk till den för ni måste ju bara gå in och köpa! 9 kr ska det vara efter Appel la till moms och justerade för kursändringar. Billigare än en pixi bok och mycket roligare!

Appen i iTunes

Och så finns det en enkel hemsida, thestub.se

Vi tittar på Android version och har börjat skissa på story för nästa saga. Nu känns det som det skulle vara ganska enkelt att göra en "Stubben 2" men det svåra verkar vara att komma ut och synas. Det finns massor av appar och det är svårt att synas. Man förstår lite varför det är 2% av app-utvecklarna som tjänar 98% av pengarna. Reklam reklam reklam. Nåja vi får köra med de medel vi har och hoppas att folk gillar det vi gör och vill hjälpa små utvecklare fram också.

Så vi får se om det blir fler serier. Kanske senare om jag får tummarna loss. Blir dock ganska annorlunda serier nu för tiden. Sambo med hus och dotter är inte samma sak som "runt 30 och singel" (så ni vet så är det mycket mycket bättre!)



Inga kommentarer: