2010-03-11

Resa

Visst ja vi var ju i Krakow också, hur kunde jag glömma bort att skriva det. Visst kanske ska man inte erkänna att man åkte till Krakow i Januari men va fan, det var riktigt trevligt. Mycket god mat för relativt överkomlig peng. Saltgruvan utanför var också spännande. Lite skoj att sitta i bussen från Krakow till flygplatsen och det visar sig att en av de få polackerna man jobbar med sitter på samma buss... vad är sannolikheten för det (innan det inträffat, inte när det inträffat då).

Mohammed karikatyrerna har kommit upp i hetluften igen. För en regel som skulle hindra folk att bli distraherade från att idolisera gud så känns det som det slår fel... fokus verkar hamna fel på något sätt. Ja man undrar lite vad som ska hända, undrar om sans och acceptans står som segrare?

Snart dags att resa igen, Åre en vecka och första skidsemestern någonsin för mig. Tror inte min kropp kommer hålla, inte precis som om jag har tränat en massa för att komma i form. Och som mitt knä låter när jag böjer det och belastar det samtidigt... uj uj.
Men det ska bli skoj att komma iväg, bilresan kanske inte lockar så mycket dock. Roadtrip kan ju vara kul men det känns som det är lite för långt. Pappa mfl ska köra upp till Ottsjö på fredag, 80 km/h med segelflygplan i släp... tack och lov att man inte är med där. Det lär ju ta en liten stund.

När fortsätta med vinet och ta och se vad som hänt på internet sedan sist. Det har inte blivit så mycket som man skulle kunna tro med flytt och jobb och allt annat som tar ens tid...

ZWEI!

1 kommentar:

Anna sa...

Jag kan åka till Åre och åka skidor istället. Inga problem. :-P Jag hoppas ju på att du ska tycka det är kul så kanske jag också kan få komma iväg och åka skidor snart! Puss!