2009-02-24

Inte då, inte nu

Så har man varit i Stockholm i helgen och lyssnat på AC/DC, jävligt bra måste jag säga! Det enda jag var missnöjd med var mig själv, skulle lyssnat in mig mer innan och varit lite mer igång i folkhavet. I och med resan upp så fick vi chansen att springa runt i vår huvudstad och bland annat NK vilket gav upphov till strippen. Fy fan vad fula kläder! Snubbarna som sålde det hade i allfall tagit på sig skiten de sålde. De såg ut som pajasar men jag tycker att säljer man det så får man ju ha det på sig. 80-talet, varför kom du tillbaks? Det var väl nytt första gången, så då gick det väl an. Men nu, nu har ju alkisarna på bänken på sig samma sorts kläder som de säljer i affärerna. Skillnaden? Orginalet har blivit lite skitit nu, men det stinker mer i affärerna.

Såja, då har jag haft min flört med modebloggandet. Nock med det.

Helgen var i övrigt jävligt bra, allt flöt på. Planerna höll och inga större missöden. Lite litet rum, och framförallt säng. Men det gick. Svårt att hitta en vanlig pub vid 15:30 runt/mellan stureplan-hötorget. Men vi fick i oss öl ändå. Pinge fick inte komma in på pub då han på frågan "vad ska ni göra där inne?" svarade "dicka öl"* och då blev det "du har fått tillräckligt redan". Vi hade nog brännt lika mycket som vi fått i oss, det var dock trams. Men det blev en teori, i vår kära huvudstad kommer på plats 3 (efter boende och pendlingstid) var man går ut och hur lätt man kommer in. Därmed har vakter fått en inflammerad (av ordet: inflation) position i samhället och vissas ego svämmar över. För man känner sig väl viktigare om man stoppar folk för att de inte passar in snarare än den riktiga anledningen, "vi stänger om 40 min och jag pallar inte driva ut en massa folk som har halfulla ölglas kvar".

*) kan någon förklara vad man annars gör en lördagkväll på puben? Oseriösa svar undanbetes... eller nä va fan, kör med dem också.

Så Viktoria har förlovat sig med Daniel, kul för dem. Tydligen ska det bli svårt att vara republikan ett tag framöver nu, vet inte hur det hänger ihop riktigt men de sa ju det på tv 4 så det måste vara så. Nu kanske man får träff på bloggen för att man skrivit om Viktoria. Sossarna får missa nästa val också och komma upp med plan hur de ska hindra V & D från att fortplanta sig så de till sist kan leva upp till sitt partiprogram.

Men så sitter man här mellan jobb och faktiskt är mellan jobb. Vad ska man hitta på nu de närmsta två veckorna? Lite konserter och fest inplanerat, men vad mer? Städa och sånt, jovisst. Ut och promenera i det fina vädret kanske? Ska försöka få upp de två andra stripparna som jag gjorde i samband med denna i veckan också. Ni som jobbar måste ju ha en anledning att titta bort från slitet en stund också. (vilken fin människa man är som tänker på er andra när man sitter och pillar navelludd!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det måste vara jobbigt att vara ledig...svårt att komma på vad man ska göra...tur att du snart ska börja jobba igen. Men du ska kanske börja som modekritiker? Jag tycker du är inne på rätt spår. :-)
Att AC/DC var bra låter lovande inför Göteborg i juni.

Alex sa...

Låter ju nice med lite rock n roll. Det andra har jag inte så mkt att säga om. Modebiten är jag ju inte direkt.
V & D... vilket jävla drama för ytterligare en förlovning i detta avlånga land...