2008-12-03

Politiskt aktiv?

Nu kan jag väl knappast påstå att jag skulle ha just den politiska läggningen om jag nu var aktiv.. fan vad snett och vingt det blev med rutorna! Äh, inte precis skönkonst man håller på med så ..

Varit mycket tung vecka, middag mitt i veckan med sprit, inflyttnings/40 års fest med sprit, julpyssel med massa "pyssel" och sen ingen sömn... detaljerna håller jag för mig själv. Skönt att man får jobbat lite så man kan ta igen sig :)
Även om det känns att motivationen sjunker nu, jag skyller på att vi närmar oss jul. Man borde städa fint här och jul-pynta lite. Har ju fått tag i ett par juldukar nu när vi var uppe och kollade till mormors systers hus i Enhörna innan det säljs, fy vad juligt det kommer bli här!

Sitter och målar lite, just nu väntar jag på att akvarellerna ska torka lite så jag kan lägga på lite mer färg. Bara pappret inte torkar ihop helt och lossnar från underlaget, som jag hatar när det händer. Får se om det blir några julkort i år, lite kort till klapparna borde det kunna bli i allfall. Inte för att jag köpt en enda julklapp men jag har läst att affärerna står tomma pga finanskrisen så det ska väl vara enkelt fixat nån eftermiddag. För fantasin vad man ska köpa kommer ju ALDRIG att svika... inte i år i allfall.

Nä innan pappret torkar ihop för mycket.

.." o, nu var det jul igen och nu var det jul igen" som kärringen som låg under tåget sa.

Inga kommentarer: