2008-03-27

Töväder

Vad ska man säga, det är vinter igen... eller vad är det? På vägen hem idag så höll jag som vanligt mot mitten av trotoaren för att undvika hundskiten som ligger och jäser längs kanten. Inte så supertrevligt måste jag säga, kunde inte publicera om strippen om att det som göms i snö och kommer fram i tö är hundskit så det blev denna. Man undrar ju om allt kommer från den gamla damen som kommer gående med rullator och en liten mops knuten till denna, tror det är omöjligt för henne att böja sig ner och plocka upp. Men hur mycket kan det lilla livet kämma ur sig?

Nåja, barnpassning på fredag kväll och öppning av segelflygssäsongen på lördag. Ska bli skoj att komma igång och flyga igen men är fortfarande tveksam till att vara flygledare på midsommardagen... igen. Får se hur jag klarar mig ur det där, eller så får det bli lättöl till sillen.

Nä jag är för trött för något spirituellt här så jag lägger ner för kvällen... dags att lägga sig redan nu kanske.

Sov gott Sverige, var du än må vara.

1 kommentar:

Alex sa...

blä för hundbajs. Det var något det fanns alldeles för mkt av överallt i Bordeaux. Klev aldrig i något dock. Ren tur? Nej, jag tittade nog ner för mkt i gatan istället för att turista.